Despre advertoriale si castigarea concursurilor


In urma unui blog de campanii advertoriale si anume:   http://www.blogawards.ro     am participat si eu la mai multe campanii (1), (2).

La un moment dat a aparut discutia despre cum aleg castigatorii campaniilor sponsorii lor. Unii dintre bloggeri spuneau sa mearga pe trageri la sort, altii pe voturile vizitatoriilor, altii pe popularitatea blogului, iar cei din urma, printre care si eu, pe calitatea articolului.

Iata cateva comentarii din aceasta discutie:

Pana la urma se puncteaza calitatea sau traficul aduc de bloguri? Sunt articole de nota 10 scrise extrem de bine din multe puncte de vedere si care nu au nici macar 30 de vizitatorii pe luna. Daca se merge pe ” hai fa-mi trafic cat mai mult, ca sa castigi concursul” si lasam la o parte calitatea, atunci concursurile astea sunt degeaba.

Ai dreptate, Mihai!

Eu personal sunt de parere ca ar fi mai bine sa se puna accent si in clasament mai mult pe articole care sa fie mai bine punctate decat logarea zilnica sper exemplu o punctare mai buna a artciolelor m-ar motiva in plus. Voi ce parere aveti?

De acord cu tine. O punctare mai buna a calitatii articolelor si nu a cantitatii articolelor sau notorietatii blogului/bloggerului este ceea mai buna metoda de a acorda premii.

Aveti perfecta dreptate aici. Sa se acorde punctaj la articole… Sustin ideea!

Pana la urma o astfel de decizie precum cea sugerata de subsemnat, ar trebui sa apartina sponsorilor. Daca acestia sunt dispusi sa acorde premii unor bloguri care nici macar nu se regasesc in primele pagini pe google e treaba lor! Evident ca ar trebui sa primeze calitatea si valoarea dar nu e obligatoriu. Eufemistic vorbind daca ai bani si vrei sa sustii un cretin, nimeni si nimic nu te poate opri!

  • vezi tu, gion , cu această ultiă afirmaţie , cam elimini bloggerii aflati la inceput de drum si care pot avea postari cu valoare ! Pentru că discuţia a ajuns de unde a plecat, propun sa lasam organizarea in grija……….. organizatorului şi a sponsorilor !
    Felicitari , Iuliu ! Astept sa mai castig si eu :D !

  • Tu nu te gandesti la oportunitate si la viitor.
    Sa luam un exemplu simplu.
    Bloggerul X se afla pe pagina 100 de pe google, are deja o vechime de 1 an si peste 400 de articole( deci in medie cam un articol pe zi) , este un autor constant care scrie articole de calitate. Participa si el la un concurs, cum ar fi daca nu ar castiga concursul din cauza ca se afla pe pagina 100 de google si nu pe pagina 5 ? Nasol pentru el, iar pentru sponsor in prima faza acest lucru le-ar fi indiferent. Dar daca bloggerul respectiv castiga concursul, iar el continuandu-si treaba, primeste in viitor mai multa recunostinta si notorietate de la altii bloggeri, alte concursuri si asa mai departe? Iti dai seama ce oportunitate gaseste sponsorului primului concurs in acel blogger? Pentru ca in viitor bloggerul va fi unul din lista A si va refera sponsorul aducandu-i acestuia clienti..

    Foarte bine punctat Alina:) Si in plus, prin advertoriale capeti experienta. Si advertorialele nu trag in jos. Da, eu scriu ,,la greu” advertoriale de un an, pentru ca am vrut sa imi demonstrez ca pot face ceva cu blogul. Si nu le scriu doar in ,,doru lenii”. Am zilnic cautari pe blog referitoare la acele advertoriale. Daca as putea sa le dau clientilor feed-back as face-o, sa vada ca nu mi-au dat bani degeaba.

    Si vorba Alinei, sunt bloggeri care isi fac banii de buzunar din advertoriale. Iar la faza cu ,,vizitatorii unici”, lucrurile sunt cu dus si intors: eu nici daca scriu articole personale si le promovez nu depasesc 80 de unici, cu toate ca primesc comentarii. Stiu bloggeri care scriu doar articole personale zilnic si nu au mai mult de 40. Nu mai masurati valoarea unui blog in unici, advertoriale si mai stiu eu ce. Valoarea consta in ceea ce vrea bloggerul respectiv sa isi demonstreze: ori sa castige concurs dupa concurs, ori sa faca bani din advertoriale, ori sa fie foarte citit. Fiecare alege calea pe care o vrea.

    Ganditi-va ca toti ati fost la inceput cu 30 de unici poate si erati ,,bloggeri anonimi”, nu le taiati aripile bloggerilor care vor sa participe la concursuri si scriu foarte bine, doar pentru ca nu sunt indexati in primele pagini de Google si nu au sute de unici.

    Te contrazic. Advertorialele te pot trage in jos. Cum? Simplu.
    Gandeste-te ca faci un advertorial despre un serviciu sau un produs pe care nici macar nu l-ai testat, si crede-ma ca acest lucru se intampla des. Reusesti cumva sa convingi un vizitator de al tau sa achizioneze acel produs… iar la sfarsit acesta constata ca produs are o calitate cel putin indoielnica daca nu proasta… Ce parere crezi ca va avea acel vizitator despre tine ? Oricum probabilitatea sa convingi vizitatorii sa achizitioneze acel produs recomandat de tine este direct proportionata cu notorietatea blogului pe care scrii, dar daca ai fi un blogger cu foarte multi vizitatorii unici pe zi ( undeva la 500-1000 sau mai multi) nu cred ca ti-ar conveni sa faci advertoriale promovand produse indoielnice si apoi sa incepi sa ai comentarii negative pe blog si sa pierzi din vizitatorii pe care cu greu i-ai castigat… ca sa ajungi la 500-1000 vizitatorii unici pe zi nu e usor

 

About Mihai

Mare " afacerist " cu simt anteprenorial, dar fara prea multi bani in buzunar . In orice moment accept propuneri banoase si afaceri nemiloase.

Posted on 02/05/2013, in Profesia mea, Viata mea and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Multumim pentru articol, vom face ca regulamentul sa fie cat mai reusit!

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: