Este o crima sa fi ''pocait''?


Cand zic pocait ma refer la penticostali, adventisti, martori ai lui Iehova, baptisti, crestini dupa evanghelie etc . Multa lume spune ca pocaiti sunt rai ,ca se ajuta doar pe ei ,ca sunt eretici ,ca sunt periculosi s.a.m.d.

Eu nu sunt de acord ,cel putin  pana cunosc persoana respectiva. Chiar pot spune ca ma inteleg mai bine cu ei decat cu alti crestini.

  1. Am avut, in clasa a 9, o colega care era martora a lui Iehova. Era chiar draguta, purta haine de culoare neagra si ii placea Enya.
  2. Pana in clasa a 11-a am avut un coleg penticostal. Avem cam aceleasi pasiuni. Cu el ma inteleg foarte bine si acum, iesim in oras la tenis.
  3. Un alt coleg ,tot penticostal, este cel mai bun la invatatura si de asemenea ma inteleg bine cu el.

Astea sunt doar cateva dintre exemplele pe care le cunosc si chiar admir. Recunosc insa ca nu am cunosc pe cineva „pocait” care sa faca cu adevarat ceva rau.

Instructorul meu auto imi spunea sa am grija  cu ”pocaiti” , mai ales cu adulti pentru ca ”sunt al dracului”. Consider ca mai degraba mai al dracului suntem noi ceilalti pentru modul cum ii judecam. Nu ne convine ca se ajuta unul pe altul sau ca ne bat la usa pentru ca vor sa ne impartaseasca anumite lucruri etc. In final, pot zice ca ma inteleg cu colegii mei de mai sus si nu pentru ca as fi un mare credincios ,ci pentru ca ei sunt oameni in adevarul sens al cuvantului. Dar ,cu siguranta, orice padure are uscaciunile sale.

Si totusi de ce ii dispretuim ? Sau de ce ne simtim in pericol ?

Acelasi lucru il pot spune si despre anumiti „mari credinciosi ortodocsi” care au sentimente de repulsie asupra romano-catolicilor … datorita anumitor fapte petrecute cu multe decenii in urma…

About Mihai

Mare " afacerist " cu simt anteprenorial, dar fara prea multi bani in buzunar . In orice moment accept propuneri banoase si afaceri nemiloase.

Posted on 29/04/2009, in Ganduri, Idei, Viata, Viata mea and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 14 comentarii.

  1. Dar Hristos ne-a invatat sa-i judecam pe oameni dupa roadele lor.
    Care sunt roadele voastre ale sectarilor (adventisti, baptisi, penticostali)?

    Ati adus dezbinarea in tara noastra, despartind si dezbinand familii si comunitati intregi, de parca nu era suficient catolicismul in Ardeal.
    Si nu sunteti numai o secta care-si aroga detinerea adevarului si mantuirii, ci zeci de secte, fiecare cu talcuirea ei diferita a Bibliei si aberatiile ei.

    Ca pe fariseii fatarnici care inconjoara pamantul sa faca un prozelit si acela fiu al ghenei, asa va va judeca Hristos.

    „Fiţi treji, privegheaţi. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită.”(1 petru 5,8)

    • Esti un eretic ortodox. Detest eretici pentru ca vorbesc fara sa gandeasca :); judeca fara sa se lase Judecati!

    • sunt romano-catolic 🙂 ereticule nu mie rusine de nimic. Pieri de pe blogul meu cu prostiile tale.

  2. sunt ortodocs,nu cred in pokemoni cu puteri magice care conduc lumea,deci nu-mi pasa de religie dar cand vad ca iehovisti incep sa critice o religie care a tinut 2000 de ani spunand ca-i falsa si a lor creata acuma 200 de ani ii perfecta imi iesi din fire,deaia ii uram ei se cred perfecti cu o religie perfecta,si in ultimul rand te tot enerveaza cu carti si reviste de care nu-ti pasa

Lasa un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.