Flextronics si Adecco


Prin teribila firma de recrutari Adecco, am fost recrutat sa lucrez la Flextronics. Pana sa intru in Flextronics, am dat 6 teste, iar apoi in trainingul de o saptamana de acolo am mai dat inca vreo 5. Am ales calificarea de Visual ( adica trebuia sa verific cu microscopul defectele pe placile de baza).

Sa o iau de la 0. Flextronics este o firma care face placi de baza pentru orice: calculatoare, electrocasnice, produse medicale etc si te poti angaja la ei doar printr-o firma recrutatoare…Eu am ales Adecco la recomandarea unui coleg de facultate.  Dupa o saptamana de training in care am dat teste si m-am holbat la aceeasi culoare de verde ( cine nu stie, placile de baza sunt verzi in general) am intrat in linia de productie. Trebuie sa recunosc ca am scapat usor. Dupa nici 3 zile, mi-am gasit alt job despre care voi scrie curand.

Programul de lucru este de rahat, 12 cu 24, 12 cu 48. Adica  de la 7 dimineata pana la 7 seara, apoi ai 24 ore libere si apoi din nou lucrii de la 7 seara a doua zi pana la 7 dimineata a treia zi si ai 48 ore libere, dupa care se reia ciclul. Salariul este de doar 700 ron + tichete de masa.. Orele de noapte se platesc cu 25%, iar suplimentarele nu se platesc, ci ti se ofera libere in schimbul lor. Ti se ofera echipament format din halat, strapsuri (un fel de curele pentru talpa piciorului pentru a preveni energia electrostatica cu podeaua) si manusi.

Minciunele firmei recrutatoare cum ca  orele de noapte se platesc cu 50% si ca suplimentare se platesc… sunt minciuni, logic . Asta e un motiv pentru care Adecco e de rahat, al doilea motiv si cel mai important este ca in momentul cand mergi la ei sa iti cauti job, completezi un mini-cv care nu contine absolut nimic despre cunostintele tale decat: Limbile straine cunoscute si Cunostinte de operare PC. Nu te-ar intreba daca stii css, html, jquery etc.. Mergi la biroul unuia dintre cei care lucreaza la Adecco, le dai Cv si instant te plaseaza unde au locuri si de unde le vine mai multi banuti… Pentru ca ei primesc la fiecare angajat o suma de banii care iti sunt trasi din salariul tau de fapt. Nu ar sta sa iti introduca datele intr-o baza de date si sa caute cateva zile un job dupa preferintele si cunostintele tale, ceea ce ar trebui sa faca mai ales ca daca ii suni fix asta iti vor zice ca fac. Al treilea motiv pentru care Adecco e de rahat este ca daca le trimiti mailuri sau ii suni cand esti la inceput de angajare si  cu probleme de interes major pentru angajator si ei, iti raspund imediat, dar daca vrei sa iti faci lichidarea… nu ti se mai prea raspunde.

Am plecat din Flextronics dupa 5 zile de training si 3 zile de lucru pe linia de productie si sincer, nu ar fi trebuit sa am acest job niciodata. Odata salariul foarte mic de 700 ron, tinand cont ca lucrii cu placi de baza in valoare de peste 150 euro si ating unele si zeci de mii de euro. Adica pe langa munca prestata si orarul de rahat de 12 cu 24, 12 cu 48 unde pierzi 2 ore drumul care iti este asigurat de ei, dar totusi pierzi timpul, mai cheltuiesti si la pauza de masa bani… ajungi sa aduci in casa nici jumate din salariu cu care nu ai ce sa faci, mai lucrezi si cu obiecte valoroase si mai ai si un supervizor( mda, asa li se spune la „sefii directi” ) care tipa in continuu si pe care il intereseaza norma si nu calitatea produsului care daca este unul medical are o importanta majora si poate salva vietii omenesti. Am avut colegi vechi de cativa ani care pur si simplu luau placa, o tranteau de masa, o invarteau pe cealalta parte din aer si abia daca se uitau pe ea sa gaseasca eventualele defecte… si cand spun colegi spun oameni maturi de 30 -50 ani cu experienta in spate.

Singurul lucru bun e ca am dat si de 2-3 persoane de treaba, in primul rand un tip George care a mai lucrat si in alte locuri gen Continental tot in acelasi domeniu. Cu el pastrez legatura din training, unde l-am si cunoscut avand amandoi aceeasi calificare. Un tip, Claudiu, cam nebun de capul lui, dar cu facultatea de chimie terminata si totusi munceste pentru 700 ron… Si cu el tin legatura. Si o doamna Dorina, care are ceva experienta in Flextronics si m-a sfatuit de mai multe ori in a doua zi sa imi caut neaparat altceva de lucru si chiar a incercat printr-o colega sa imi caute un post mai bun.

Totusi.. nu ii inteleg pe cei care stau la Flextronic mai mult de 6 luni sau pe cei care revin… Ar trebui sa fii totusi incapabil psihic sa nu iti gasesti un job real in 6 luni, sa nu fii in stare sa inveti niste chestii pentru care ai avea nevoie la noul job.

About Mihai

Mare " afacerist " cu simt anteprenorial, dar fara prea multi bani in buzunar . In orice moment accept propuneri banoase si afaceri nemiloase.

Posted on 08/08/2012, in Viata mea and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 50 comentarii.

  1. Salut. Am și eu o întrebare , ai zis ca ai renunțat după 5 zile de training și 3 de lucru.., când ai renunțat ( ti-ai făcut lichidarea pe aceste 5+3zile cât ai stat in flex) , te-au plătit ? Dacă da , cât anume ?

  2. Smecheria cu firmele astea de recrutare este ca din salariul tau lunar, ei au partea lor in procentaj fix, undeva intre 25-35%. Unde lucrez eu acum suntem colegi de pe doua firme de recrutare, si cei care sunt prin adecco iau mai putin decat noi ceilalti si cu 100-150 lei pe luna…un avantaj ar fi sa te angajezi direct pe firma…

    • Da, dar multe firme nu angajeaza direct pentru ca nu au un departament de resurse umane suficient de mare sau de pregatit incat sa faca interviuri, teste la zeci de angajati saptamanal si atunci impart zecile de angajati la cateva firme de recrutare care se ocupa doar cu asta.

    • Salut imi poti zice si mie ca magazioner ce salariu au ? si ce fac mai exact

      • In jur de 1460 Brut, adica in jur de 1100 lei in mana. Dar nu ti-l recomand pentru ca se munceste ca naiba, ai de facut inventare, de scazut in Baan toate rolele ce se dau in linie si cei mai nasol e ca stai 100% din program in picioare la program de 12/24 si 12/48. Am lucrat si eu ca magazioner la Flex in 2012 si iti spun sa-ti cauti alta firma ca in Flex tot e de cacat.

    • Robert florin

      De ce crezi ca 90% dintre tineri pleacă…afara

  3. Buna tuturor acum salariu la flex e mai ok 1350 brut +tikete si altele va asteptam

    • Nu multumesc stimata doamna acum salariul meu de 2000 de lei NET, salariul Brut este de 2800 Lei iar programul meu de lucru este de la 7 la 3 de luni pana vineri pe un singur schimb.
      Flextronics-ul a fost cea mai oribila experienta ca job dar care m-a determinat sa ma apuc de o facultate serioasa pentru a ajunge la un job decent intre oameni care se respecta iar din experienta mea de pana acum (am 26 de ani) pot sa va spun ca trebuie sa fi un adevarat incapabil sa nu fii in stare sa-ti gasesti un job mai bun ca Flextronics.
      La revedere!

    • Logic ca s-au marit salariile din moment ce exista lege pentru asta. Dar odata cu salariile si chiriile au crescut mai ales ca sunt in euro + mentalitatea „sefilor de tura” sigur nu s-a schimbat si sa fii tratat ca un sclav nu merita toti bani din lume.

Lasa un comentariu

